HER / AŞK






öz 


Ödül avcısı bir film oluşu, geleceğin mimarisine ve modasına hayal sıçramaları yapması, dijital kamera tekniği ile çekilmesi, Spike Jonze'nin filmi çekmeyi 2000'lerin başında kafasına koyarak filmin hem senaristi hem yönetmeni olması; filmin çok özel tarafları olsa da film konu olarak olağanüstü. 

Kurgusal bir işletim sistemi ile kurduğu ilişkinin aşka dek gitmesi ile Twombly 'nin yaşadığı bu sürece eşlik etmemiz, insanlarda bilimkurgu seyrediliyor hissi uyandırsa da aslında filmin derin anlamları, insanı kendisiyle yüzlüyor.

Aşkı aslında başka bir boyuta yada aslında olması gereken boyuta taşıyor, yönetmen. Bedene yada cisme değil ruha, öze duyulan gerçek duyguların peşinden sürüklüyor. Fizik olmadan  ( ki günümüz ticari dünyasına büyük gönderme yaparak - aşklar bile sadece cisimde ve maddede artık - ) sadece RUH' a!  büyük ve karşılıksız bir sevgi beslemenin mümkünlüğü üzerine yoruyor zihinleri. 

Her ne kadar  Samantha, kahramanımızın kendi yarattığı bir kişilik gibi görülse de yaşam da tam bu değil mi zaten? 

Kendi benzerimizi çekmek, aynamıza aşık olmak ya da aynamızı görmek değil mi gerçek sevgi. Öz'e ulaşmak...

Kendimizi bilmek değil mi? 

Kendimizi anlamak ve tanımlamak üzre yaptığımız yolculuk sevgi ile bütün değil mi? 

Samantha ve Twombly'nin aşkı sonlanıyor yada sonlandı gibi gözüküyor. Oysa her ikisinin yaşadığı sonlanış, büyük bir dönüşümden gayrısı değil mi? 

Gerçek, karşılıksız ve bütün olan sevginin, dönüştürdükleri bilinçlerden olanlara..


yönetmen  / Spike Jonze
yapım yılı  / 2014 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

HIM MAS ALLA DELA LUZ / IŞIĞIN ÖTESİNDE OLAN

ALONG with the GODS / Tanrılarla Beraber

JUST LET GO / AFFETMEK