Kayıtlar

GİZLİ GÜZELLİK

Resim
zaman, sevgi, ölüm "Bu üç kavram insanları birbirine bağlar. İnsanlık daha çok zamanı olsun ister, sevgiye daima özlem duyar ve ölümden korkar."  Film bu üç soyut kavram çerçevesinde bir sorgulama sürecini yaşatıyor. Hayatımızdaki trajedilerin, travmaların ve acıların aslında bizi büyüten olgunlaştıran ve değiştiren açmazlar olduğunu irdeletiyor.  Yasta olan kahramanımız Howard  hayatından sevgiyi ve yaşama güdüsünü çıkarmıştır. Bu üç soyut kavramın bedenleşmiş hali ile yüzleşmesi ise onu içindeki güzellikle, kaynakla tanıştıracaktır.  Zaman bir hediye kıymetini bilmediğimiz ve karşımıza bir delikanlı olarak çıkan. Ölümü anlatan kadın siyah değil maviler içinde ve ölümün belki de başlangıç olduğunu fark ettiren. Ve Sevgi. Varoluş nedenimiz SEVGİ dedirten. Adı aşk olan kadınla boy gösteren. Dünya boyutunda kaldığımız sürece sevgiyi bulma ve yaşama mücadelesindeyiz. Fark etsek de etmesek de. Howard sevgiyi bağımlılıktan kurtarıp yeniden kendini ve yaşamı ve...

The SHIFT

Resim
sen değişirsen dünya değişir  Geldiği yeri, kaynağı, Öz'ü ve Sevgiyi unutarak doğuyor İnsanoğlu. Ve bu 3 boyutlu ilüzyon dünyada yeniden Öz'e varma kavuşma yolculuğuna çıkıyor.  Kurgusu şahane, anlatımı muhteşem bir belgesel-film seyredeceğiniz. Hatta yetmeyip birkaç kez izleyeceğiniz... Seçimlerimiz, yanılsamalarımız, EGO'nun esiri yaşamlarımız, kendimizi arama ve bulma arzumuz, hayatımızın amacını anlama yolumuz, mutluluğu, kendimizi, sevgiyi keşfetme yolculuğumuz üzerine sıcacık bir anlatım The Shift.. Değişimimizin kuantum anları, öncemiz, sonramız ve önceliklerimizin egoyu yenmekle gösterdiği farklar, güzellikler...  Öğretilerin, kendinize dönme anı yarattığı sahnelerle dolu film. Kimi şaşarak, kimi sevinerek, kimi duygusallaşarak kilitlendiğiniz örneklemeler, cümleler ve huzur veren değişimlere tanıklığınız. Ego'nun amaçlarını bırakıp; kendi içsel arzularınızı, kaynaktan gelenleri yansıttığınızda huzuru, sevgiyi ve evet maddi dünya get...

EX MACHINA

Resim
yapay zeka  "yapay zeka, kendisini geliştirmeyi sürdürebilir ve hatta kendisini yeniden biçimlendirebilir. son derece yavaş bir biyolojik evrimle sınırlı olan insanlar, bu tür bir güçle yarışamaz"                                                                                                      Steven Hawking  Nathan ( Tanrı ), Caleb ( insan ), Ava ( havva ) isimleri ve cisimleri arasında geçen film, adını Yunan Mitolojisinden alıyor, isimleri ibraniceden, fikir de Hawking olsa gerek. İnsanın Tanırılaşma kibri yeni bir yapay zeka filmi ile başköşede. Sade, efektlerden uzak düşünsel, felsefik bir örgüde ve kısıtlı kadro ve mekana ( ki mekan da adeta Cennet), rağmen sürükleyici. Filmde yapay zeka yazılımın ara...

POWDER

Resim
sınırsız zihin   Yargılama, dışlama, toplumsal red ile örülmüş gibi gözükse de potansiyelimiz ve beynin sınırsızlığı üzerine hem duygusal, hem fantastik, hem gerçek bir film.  Toplumsal güdülemeler ve standart eğitime mecbur bırakılmadığında insanoğlu, belkide beyninin gücüne sınır koymadan ilerleyebilecek. Jeremy olağan dışı fiziksel özellikler ile doğduğundan, babasınca dahi dışlanan, toplumdan gizlenen bir çocuk. Beyninin çalışma şekli, insanlara salt sevgi ile bakması, telekinezi özellikleri, Onu olağan dışı yada üstün yada farklı olduğu yanılgısı ile yansıtıyor.  Beyninin sınırlarını ( yada bizim sınır algımızı ) zorlayan bilgiye ve bilgeliğe sahip. Öçülemeyen IQ, tanımlanamayan davranış biçimleri Powder lakaplı gence dünyayı yaşanamaz kılıyor. Oysa hepimiz salt sevgiden ibaretiz. Sevgiyle bakabilsek insanlığa şiddet kalmayacak dünyada. Öylesine kirlenmemiş ve bütünlüğü kavramış bir bakışla dış dünyaya karışıyor ki Jeremy, toplum tarafından geri kusuluyo...

DE SURPRISE

Resim
hayat sevgi sadece Hayal edebileceğiniz en zengin olma durumunu hayal edin. Dönümlerce arazi, yüze yakın çalışan, şatovari bir ev ve hatta Dük'sünüz. Ama ölmek istiyorsunuz. İntihar etmek. Varlık, ünvan, para, mal, mülk her şey anlamsız, hayat anlamsız. Bunlara sahip olmayanlara da bu düşünce anlamsız belki :) Lakin durum böyle. Jacob sahip olduğu her şeyi satıp, bağışlayıp yolculuk tabir ettiği öleyazmaya koyuluyor. Gel gör sistem, "hayat senin değil benim  kontrolümde"  diyor.  Cenaze levazımatçısının Tanrı edası ile " öleceğiniz vakti sadece biz biliriz " demesi de ironik.  Hayatı yaşanır kılan, anlam veren tek gerçek şeyin sevgi olduğu üzerine komedi bir film De Surprıse. Alman, Hollanda, İrlanda, Belçika  ortak yapımı.  Ölüme, ölüm ötesine, farklı bir level gibi bir bakıyor kahramanlarımız. Jacob'un hayatında duygu yok , korku yok. Hayata dair bir his yok. Ne zamanki aşk düşüyor yüreklere o vakit sevgi her yandan fışkırıyor. H...

ASSASSIN'S CREED

Resim
kollektif bilinç ( içinde genetik kod ) sanıyorum ilk kez bir filmi henüz vizyonda iken yazıyorum. Assassin's Creed aslında bir video oyunu. Ve hiç bilmediğim pc oyun vb. bir dünyanın ürünü.  Günümüz düşünce tacirleri yada modern filozoflar yada düşüncenin gücünü keşfedenler insanlığa, gençliğe ve çocuklara ulaşmada her yolu deniyorlar. Filmler, animasyonlar, kitaplar ve doğal olarak bilgisayar oyunları. Çok az bilgi sahibi olduğum ama felsefesini bildiğim bir oyundu. Oyunu ne oynadım  nede grafiğini gördüm. O yüzden bir kıyaslama yapmam mümkün değil. Bence film zaten oyundan da bağımsız izlenmeye değer bir yapıt. Tabii ki oyundaki her detay aktarılmış olamaz ama yinede özde, özü yakalamış. Filmin konusu, mesajları sembolleri her şey çok iyi olsa da ben fazla karanlık ve fazla aksiyon buldum ama oyunda bu doğrultuda olsa gerek. Yaşadığımızı sandığımız evrende tek bir kollektif bilinç olduğuna ve onun içindeki ağlarda yolculuk yaptığımıza inananlardanım. Yaşadığımızı sa...

DR. STRANGE

Resim
sonsuzluk zamanın ötesinde Öncelikle, MCU'nun hiçbir kahramanını bilmenize, daha önce bir Marvel filmi seyretmenize gerek olmaksızın içinde kaybolacağınız, bütünlüğünden, kurgusundan ve görsel zenginliğinden keyif alacağınız çok iyi bir film Dr. Strange. Ve neredeyse izlediğim en iyi 3D efektlere sahip olduğu gibi tüm film boyunca 3D görselinden uzaklaşmayan bir alt yapı seyreyleyeceğiniz. Başta Benedict Cumberbatch  olmak üzere tüm aktör ve aktrisler karakterlere mükemmel can vermiş. Orjinalinde yaşlı bir erkek olan Ancient One' ı Tilda Swinton bambaşka ve çok özel biçimde yansıtmayı başarmış.  Sonrası ise; sonrası ise film bir varoluş felsefesi üzerine oturmuş müthiş bir farkındalık yapıtı. Telekinezi, astral boyut ve astral seyahatler, şifacılık, mistik büyüler, hipnoz, ışınlanma, ilüzyon, zaman ve cisim bükümü, çoklu evrenler, zaman ve mekan boyutsal geçişleri ile kişisel farkındalığı içiçe işleyen bir senaryo. Film o kadar derin ve dolu ki her bir konu apayrı ...

the FAMILY MAN / AİLE BABASI

Resim
seçim - hayatta neye ihtiyacın var? - hiç bir şeye!!!  her şeyim var benim.  der ve hayatla yüzleşir kahramanız Jack Champell.  Gerçekten herşeyi vardır. İşi, kariyeri, karizması, arabası, evi, parası ve bol çok bol parası... Seyri keyifli, biraz fantastik, biraz duygusal ve düşünene düşündürücü bir yapım The Family Man.  Hayatımız yada kaderimiz seçimlerimiz elbette. Seçimlerimize yön veren yada seçimlerimizle beslenen duygularımız bizi yolda kavşak kararlarını verdiren. Hepimizin zaman zaman " ya o işi kabul etseydim, ya o kişiyle evlenseydim, ya istifa etmeseydim, ya o okulu değil de şunu tercih etseydim" dediğimiz anları, anıları mevcuttur. Tersi durumlarda neler yaşayabileceğimizi hayal etmekten kendimizi de alamayız. Seçtiğimiz yol hayatımız yazımız, seçtiğimiz insanlar yazgımız olur.  Kimi vakit dünyevi olanı gözümüzü kırpmadan tercih ederiz. Parayı, gücü, kariyeri tercih eder ve pek çok şeyi ıskalayabiliriz. Çünkü kibir ve ego b...

WHAT DREAMS MAY COME / AŞKIN GÜCÜ

Resim
cennet / cehennem Muhteşem bir film Aşkın Gücü, içeriği, mesajları ve görsel anlatımı ile bitmesin dediğiniz filmlerden. Hayata bakışımızın, hayatta duruşumuzun, ölüm ertesine yansımalarını hayatı sorgulayarak ölüme farklı açılardan bakarak, zengin hayal gücü ile derliyor. İnsanlığın aslında ölümden değil de yok olmaktan korktuğuna dem vururken teslim olma, pozitif bakış, acıyı yaşama durumlarımıza da projeksiyon tutuyor. Yaşarken hayata cennet gibi bakan olumlu neşeli pozitif doktor Nielsen, acılarını isyanla değil kabulle yok ediyor. Sanatçı eşi Annie ise yaşadığı olumsuzlukları hayat sorgusuna ve suçlamalara çevirdiğinden yaşadığı cehennem azabını, ölüm ötesine de taşıyarak cehenneme konuk oluyor. Yada intihar ettiği için Araf'ta kalıyor.  Filmin ölüm öncesi ve sonrası gidiş geliş sahneleri kurguyu güçlendiriyor. Düşün olsun,   öğretisi hayatımızın her anında bizi yüzlemeye devam ederken film de de aynı doğru, vurucu görsel ve mizahi sahnelerle destekleni...

SERENDIPITY / TESADÜF

Resim
işaretler işaretleri takip et! Kader açmazı aslen işaretlerden ibaret. Kader irdelemeli filmlerden Serendipity'i ayıran farkındalıklara fokus yapması. Evrenin bize sunduğu olasılıkların sonsuz işaretlerini gerçekten görüyor, okuyor ve anlayabiliyor muyuz? Olumlu yada olumsuz bize karar verdirecek işaretleri öyle güzel irdeliyor ve çelişkilerimizi yüzlüyor ki film, her dk'dan haz alıyorsunuz.  Filmin duygusal yoğunluğu, yalın oyunculuklar keyif dolu anları yaşatıyor. Hayatımızda önümüze çıkan fırsatları, aşkları, güzellikleri kimi bilerek, kimi bilmeyerek, kimide ertelenmesi gerekliliği için görmüyor, göremiyoruz. Ama aslen işaretler peşimizi bırakmıyor.  Olacak olan olması gereken zaman ve yerde oluyor.  Akışta olup sistemin mükemmel işleyişine inandığımızda, bizler için hazırlanan en hayırlı ve en güzel senaryoya ulaşıyoruz.  Sara'nın dediği gibi " bence kararlarımızı kendimiz veriyoruz ( kaderimizi özgür irademiz belirliyor ) Kader sa...

ARTIFICIAL INTELLIGENCE / YAPAY ZEKA

Resim
yapay zeka Bir Kubrick, Spielberg fikirdeşliği ile bir nevi Pinokyo uyarlaması yapay zeka. İnsanın Tanrıyı oynamaya öykünmesine dokundurulan sahnelerin, bolca duygusallığa bağlanan diyalogların yer aldığı ve hatta dozunun da kaçırıldığı bir film.  21 yy'ın ortaları ve insanlık robotları hayatın her yanına sokmuş. Teknolojik gereksinimlerden, oyuncaklara, ev, bahçe, çocuk bakımı  işlerinden,  Jude Law'ın başarılı performansı ile yansıttığı jigolalara dek her alanda, insan görünümlü yapay zekalı  robotlar insanlığın hizmetindedir. İnsan görünümleri sebebiyle toplumda da fark edilmeden yaşamlarını sürdürmektedirler. İnsan oğlunun robot üretme ve insanlığın hizmetine sunma yani bir nevi Tanrıcılık oynama isteği güdüsü çok filme konu olmuştur. Ne var ki Yapay zeka bir hayli bu role soyunmuş.  Çünkü filmin kahramanı David duygu yüklenmiş, kendini bilen, kısaca özbenliği olan, bir çocuk robot. Ve tıpkı Pinokyo'da  ki gibi sevgi ile yoğrulup gerçek bir ...

SOMEWHERE IN TIME / ZAMANIN BİR YERİNDE

Resim
zamanda yolculuk  1980 yapımı Somewhere in Time romantik, yumuşacık keyifli bir seyirlik. Her ne kadar filmin sonunda konu kopukluğu yada toparlayamama sorunu olsa da hoş vakit geçirtecek bir film. Film listeme girmesine sebep ise zamanda yolculuk makinesi ile değil bilinç ile yapılan zaman yolculuğu. Artık popüler bilim haline gelen kuantum ve astrofizik bilimi, zamanda geriye doğru zihinsel yolculuklar yapabileceğimiz kanaatindeler. Einstein'ın  zamanda kırılma, bükülme ve aslında zaman yoktur teorilerinin altında zihnin geçmişe yolculuk yapma imkanı realiteye dönüşmek üzere. Filmde kahranımız Richard Collier,  felsefe hocasının telkiniyle kollektif bilinci yol olarak kullanmak suretiyle, yüksek arzu, niyet  ve meditatif seansla geçmişe gidebiliyor. Beni de çeken bu oluyor.  Önce gideceği mekanda bulunuyor aynı mekanda kalıyor ve 68 yıl öncesinin paraları kıyafetleri ortamı ile donanımlanıp gideceği tam tarihe odaklanıyor. Ve başarıyor da. Puff 68 yı...

SLIDING DOORS / Rastlantının Böylesi

Resim
kader ömrümüz, sonsuz olasılıklar ağında attığımız adımlarla şekilleniyor aslen. aldığımız her karar, kaçırdığımız her tren, geç kaldığımız her randevu, erken gittiğimiz her buluşma, gördüğümüz çarpıştığımız rastlaştığımız her insan bize yaşanabilecek sonsuz ihtimalli hayatların bir demeti gibi. Rastlantının böylesi bize sadece iki olasılığı sunsa da filmi seyrederken siz seyirci dahi olarak en az iki senaryo daha üretilebileceğini fark ediyorsunuz. hayat bu tesadüf dediğimiz anlar kadar seçimlerimiz ile de ilintili. kimi treni kaçırıyoruz kimi de söylememiz gerekeni söylemiyoruz. sistem içinde olması gereken mutlak anlar ise eninde sonunda her türlü takılmaya rağmen yaşanıyor. oluyor. hem sorgulaması hem seyirliği ile çok keyifli düşündüren gülümseten hüzünlendiren film Sliding Doors. yönetmen / Peter Howit yapım yılı  / 1998

127 HOURS

Resim
yazgım elimde  "bunu ben seçtim, hayatım boyunca yaptığım seçimler ve aldığım her nefes beni evrendeki bu çatlağa sürükledi. ve bu kaya varoluşundan beri burada tam da bu çatlakta beni bekledi.. kaçınılmaz buluşma.." yaşamda başımıza gelenleri hep bir başkasına yükleriz ve hep başkalarından gelecek mucize kurtuluşları bekleriz. suçlarız ve yardım isteriz. bunun böyle olmadığını yaşamımızın tüm kontrolünün bizde olduğunu, hem senarist hem oyuncu olduğumuzu bize anlatan harika bir film 127 Saat.  bir kanyon çatlağında sıkışıp kalan Aron Ralston 'un  yaşama tutunma ve yaşama dönme mücadelesi, kendi iç hesaplaşması ve umudu ve yaşamın tamda kendi elinde olduğunu bize gösterdiği filmin görüntüleri de çok keyifli. Bunun yanı sıra,  büyük şehir insanının doğada olma, doğayla bir olma isteği ve güdüsünün  Aron'un nereye gittiğini kimseye söylemeyecek kadar büyük olduğunu da vurguluyor. Doğa her daim çağırıyor. Az gerilim, çok adrenalin ve fazlasıyla içsel yü...

CONTACT - MESAJ

Resim
" O " İnsanlık uzunca zamandır "bilim ve din ayrıdır" yanılsamasından kurtuluyor. Contact da bunu çok iyi irdeleyen, yapım yılı göz önüne alındığında muhteşem görsel efekteklerle bezenmiş bir yapım.  Ve daha ötesi, harika solucan deliği geçişlerinde yaşadığı heyecanı, yatırımcılara öfkesini, evrene duyduğu tutkuyu ve dahası bir bilim insanı olarak bir ilahiyatçıya duyduğu aşkı müthiş güzelliği ile bizlere  yaşatan Jodie Foster, keyfin doruklarına götürüyor. Kuantumun güncel hayatta da algılandığı ve hissedildiği bir dünyada artık "evren eşittir yaradan, eşittir teklik, eşittir an" öğretisi ve gerçekliği, kitlelerce de benimseniyor. filmin kahramanının inancı ve yaradanı red edip, bilime odakladığı hayatı, inançla taçlanıyor. Astral yada boyutsal yolculuğun getirdiği ve tanımlayamadığı hiçlik anından, inancı da yanına alarak dünyaya dönüyor.  "O" her yerde herkese her biçimde kendini hatırlatıyor ve bir biçimde ( surette ) kendini gö...

UPSİDE DOWN

Resim
paralel dünya  görüntüler cennet gibi. nitekim baş rolümüzün biri Adam diğeri Cennet bahçesini anımsatan Eden  ve yasak aşk.  sınıflar arasına dem vurmakla beraber, ikiz dünyalar arası ilişkiyi imkansız kılan bir yasaklama.. zengin fakir, ast üst, aşağısı yukarısı fikrine iğne batırmasından çok, görselde ve zihinde yaratılan ikiz dünya, paralel evren olasılıklarına çektiği dikkat beni filme bağlayan.  yoksa aşk çemberindeki öğe klişe. yasak olanı, imkansız olanı, tabuları yık, mücadele et ve aşk uğruna kazan. dostluklar ve fedakarlıklarla süsle vb.  tek güneş etrafında ve kendi çekim kuvvetleri ile var olan ikiz dünya kavramı ise çekici. paralel evrenlerin var olma ihtimaline yaptığı gönderme film listeme girmesine yetiyor. yukarıya doğru düşmek, iki dünya arasındaki fark ve sınırlar izlenmesi keyifli sahneler. filmdeki klişelere rağmen  filmin girişindeki replik ise romantizmimizi beslemeğe devam ediyor. beklentilerimizi eksik bıraksa d...

AŞK TESADÜFLERİ SEVER

Resim
kader Belki fazla tesadüf geliyor, fazla kurmaca...oysa film diye izlediğimiz  beyazperde büyüsü, zaten hayatın yansıması değil mi? Tesadüf sandığımız şey, kader yollarımızın çıkmazları, açmazları yada olurları sadece .. olması gereken ne zaman, nerede, nasıl olması gerekiyor ise o vakit gerçekleşiyor. Öncesinde değil. Orada değil. Tam olması gereken AN'da. Yer de. Adına kader yada tesadüf ne dersen de. Sistem böyle işliyor.  Aşk tesadüfleri sevmiyor aslında, aşk yaşayacağı, yeşereceği zemini buluyor. Saf sevgiye ulaşacağı teğet geçilmeyecek anı, yeri kovalıyor. Bulduğunda taşırıyor yürekleri ve ışık oluyor evrene, bir sevgi tohumu daha atıyor. Aşk doğru yeri ve zamanı seviyor. İnsana yanlış gelse de aşk işini biliyor.  Hayatta keşke yok. ne olacaksa o var,  ne yaşanacaksa o var. geç kalmışlık yok. erken bulmuşluk hiç değil. coğrafya mühim değil. statü meslek zaten aşka sökmez. aşk tesadüfleri seviyor, kalbin peşinden koşuyor, birinin ölümü...

X - MEN APOCALYPSE

Resim
kaos Marvell ve X - Men serisi hayranı olarak filmin mesajı kendini tekrar da olsa farklı detayları irdelemeden geçmek ve filmi de listelemekten kendimi alıkoyamadım.  Apocalips kıyametin kendisidir. Mutantların en güçlüsü yada kadim dünyanın Tanrısıdır. Dünyanın en güçlü enerji merkezlerinden biri olan Mısırda dirilişi de dünya ley hatlarındaki enerjinin yüksekliğine dikkat çekmek için olsa gerek. Ve Apocalips'in İncilde yer alan mahşehirin dört atlısına göndermeyle  dört güçlü mutant koruyucusu mevcuttur. Soundtrock da Metallicanın four horsemen ine yer verilişi şık bir detay. Dünyada barışı ve refahı getirmenin farklı bir yolu yıkımdan ve kıyımdan geçmektedir.  Dengeyi kaosla bulacağını güder Apocalypse. Klasik mutant savaşları, kontrolsüz ve kötü niyetli gücü yok etme, güç savaşları, potansiyellerini keşfeden ve üzerine giden mutantlar gibi sıradan bir senaryosu da olsa kahramanların gençlik yıllarına çevirdiği objektif seyri keyifli kılıyor. İçin...

X- MEN : DAYS OF FUTURE DAYS

Resim
sonsuz olasılıklar dünyası   ... ve  sonsuz sonuçlar  insanoğlunun en büyük hayallerindendir geçmişe dönüp geleceği değiştirmek. kimi pişmanlıktır, kimi yanlıştır değiştirilmek istenen.  zamanda yolculuk kavramı aksine bedensel bir geçiş değil, zihinsel bir geri dönüş yaşıyor Logan.  Ve geleceğe taşınacak olan gözcü mutant sahtelerinin önünü kesebilmek adına olayların akışını değiştirmeye çalışıyor.  Marvell filmlerinde bol aksiyon ve kahramanlıkla süslenen farkındalıklar adeta kitleleri uyandırmak için beyazperdeye yansıyor. Tüm öğretilerin kadim ve semavi dinlerin merkezindeki soru yine, yeniden bir Marvell filmi ile seyirciyle buluşuyor.  Kaderini yazar mısın? yazılı kaderimi yaşarsın? Filmin bu sorguya  cevapları Xavier den : kaderini belirleyebilirsin... geleceğini sen şekillendirirsin...  sınırsız tercihler kaderimizi belirler... her tercih her an bir dalgalanma yeterli dalgalanma olursa akıntıyı değiştirebilirsin...

TRANSCENDENCE - EVRİM

Resim
kollektif bilinç Peşinde koştuğumuz, anlamaya kavramaya çalıştığımız bir tanım "kollektif bilinç"  yada tüm "kaninatın kaydı"  ... Fizikçilerin yıllardır peşinde koştuğu bir kuant zerresinde evrenin gelmiş gelecek tüm kaydının olduğu tezi Transcendence'e de konu olmuş doğal olarak. Dr. Caster bu amaçla dünyadaki ve insanlarda ki tüm kayıtları toplayarak bir boyut oluşturmak peşindedir. Nano robotlar ile evreni yeniden yapılandırma hayali peşine düşer. Kazara ölümü ile Bilinçleri birbirine bağladığı yapay zeka altyapılı sistemi,  filmin kalanında sorgulamalarla beraber gerilimi de artırıyor. Bedenen ölse de yarattığı sisteme beyin olarak dahildir.  Fantastik bir bilimkurgu örgüsü altına tek ruh ve tanrı varlığı da yerleşiyor.  Mutlak özneye dönme ve doğayı yeniden yapılandırmaya yönelik arayış yapay zeka formu ile işleniyor olsa da yapay zeka ile kollektif bilinç enerji formu gerçekliği gelgiti de yaşanmıyor değil. Dinleyici: Bir Tanrı mı yaratmak is...

INSIDE OUT - TERSYÜZ

Resim
duygular  Film her ne kadar 7,8 yaş ve üzeri içinde olsa çocuk,ergen ve yetişkin farkındalığı için müthiş bir yapım. Pixar'ın 5 yılda tamamladığı animasyon evrensel insanı yakalıyor.  Çocukların en çok tanımlayabildiği 5 duygudan yola çıkan filmde  korku, neşe, üzüntü, tiksinti ve öfke hallerimiz başrole oturmuş. Çocuklara kendilerini anlama ve ifade edebilme yolunda önemli bir kapı açıyor Tersyüz. Duygularını oturtma ve anlamada, ifade etmede belkide pek çok çocuğa ve hatta yetişkine rehber niteliğinde.  Hayata daima pozitif ve gülerek bakmayı baskılasa da aslında hüzünlerimizin de bize mutluluk verdiğini her iki duygunun içiçe yaşayabileceğini öyle güzel anlatıyor ki. Çoğumuz üzüntülerimizi salt üzüntü olarak algılıyoruz halbuki içlerinde bize neşe huzur veren ne çok anı barındırır. Tüm duygularımızın bizde bıraktığı izler, her olumsuz görülen duygunun nasıl olumluya dönüşleri, geçmişin izlerinin geleceğe taşıdıkları harika görsellerle destekleniyor. Duy...

FREQUNCİES OXV: MANUAL / FREKANSLAR

Resim
denge Film  pek çok şeyi sorguluyor, sorgulatıyor. Aslında insanlığın en büyük paradokslarından biri olan "özgür irade mi? kader mi ? " sorusuna ışık tutuyor. Bunu yaparken de filmde manüpülasyonlar ile kelime ve ses dalgaları ile kaderi şekillendirebileceğimizi vurguluyor. Bu haliyle dünya üzerinde kullanılan tüm dinlerde olan mantralara da gönderme yapıyor. Esmalardan, budist mantralarına dek pek çok kadim ve semavi dinde kullanılan ve olumlu etkileri bilimce de kanıtlanmış mantralar. Fakat bu mantralar  ile insanların kaderinin manupüle edileceğini bunun da yok edilmesi gereken bir çalışma olduğu üzerine kurgulamış senarist filmi. İlgi çekici yanı ise bu manüpülasyonların müzikle etkisiz kılınabileceği üstelik de Mozartın müziği ile. Evrenin tekerrüründen, geleceğin kaydının varlığına, aslında her şeyin ilüzyon olduğundan, her şeyin zaten yaşanmış bitmiş olduğuna, tüm insanların farklı frekansta olup etkileşimlerine dek pek çok evrensel ve kuantumsal bilgiyi satır sa...

THE FOUNTAIN / KAYNAK

Resim
ölüm,yaşam,teslimiyet,aşk... üzerine masalsı bir kurgu The Fountain. Üç ayrı zaman diliminde irdelenen ölüm ve yaşam formları. Ademden beri süregelen sonsuzluk arayışı. Bilgelik ağacı ile dünyaya düşüp yaşam ağacı ile sonsuzluğa erişme ümidi, insanoğlunun dna'sına kodlanan arayış sanki. Kökleri uzanan ama tıpkı dalları gibi bir yere bağlı olamayan, sonsuzluk ağacı. Bağlı olduğu yer sadece dünya. Altı, üstü, öncesi, sonrası;  geçmişte ve gelecekte sonsuzlukta var olan, yaşam ağacı. Bir 'e varma yolunda acıların, isyanların, mücadelelerin, hırsların  yanında; kabullenişlerin, varoluşun çıkmazı ölümü red etmeden ölümü olumlama hali, yaşamı yaşamda anlama hali her üç zaman diliminde de değişmeden insanı insan yapma yolundaki olgular. Aradan 1000 yıl geçmiş olsa da insanların ölüme karşı duyduğu bilinmezlik ve öfke, aşka karşı duydukları sahiplenme arzusu ve yaşama bağlanmanın aslında ölümü ve olanı kabullenmekten geçtiğini vurgulayan zaman karakterleri. Xibalba da son ...

ANGEL - A

Resim
kendini sevebilmek  kendimizi sevebilme sebebimiz her zaman özdeğerimiz olmuyor. Sonsuz ve muhteşem düzen içinde bizi kendimizi sevmeye yöneltecekler, suretler, insanlar, olaylar bazende melek sandığımız aslında kendi içimiz, özümüz olabiliyor.  kendimizle yüzleşmemiz, kendimizi tanımlama, bilme, anlama yolculuğunun hedefi kendimizi sevebilme potansiyelimizi kullanmak olabilmeli. Micro cosmosdan macrocosmosa varabilmenin ilk adımı. Evrendeki tek gerçek saf sevgiye varma yolunun kapısı "kendini sevebilme".  içimizdeki yansımaları, zıtlıkları bulma ve kabullenmeyi filmi siyah beyaz yaparak vurguluyor yönetmen. erkek kadın, eril dişil enerji, kısa uzun, esmer sarışın, güzel çirkin, doğru yalan, ying yang, alt üst, sürgitinde yürüyor film.  yalanları kendimize söylemekten vazgeçerek, gerçekliklerle yüzleşerek, kendimizi severek dünyayı ve insanları sevmek üzerine Angel-A.  yargılamadan, yargılanmadan, görünene değil görünmeyen öz' e sevdalanarak kendi...