Kayıtlar

ABOUT TIME / ZAMANDA AŞK

Resim
her an değerli  Her ne kadar adı ve konusu bilimkurgusal gibi gelse de film hayatın akışında olmayı irdeliyor. Lakin bunu o kadar dozunda bir örgü ile veriyor ki karşınızda bolca romantik, biraz fantastik ve az da dramatik bir film çıkıyor. 21 yaşına bastığında ailenin erkeklerine mahsus bir gizin açıklanmasıyla yani zamanda geri gidebilmeyi öğrenmesi ile hayatında yeni bir kapı açılır Tim Lake'in. Ve bu meziyet aslında tüm insanoğlunun arzusu değil midir? Geçmişi değiştirebilmek ya da geleceği görebilmek.  Tim, olumsuz durumları değiştirebilmekte, ilişkilerinin seyrini çevirebilmekte ve bu gücünden de memnun yaşamaktadır.  Hayatının kontrolünü elinde sanır. Ve tüm olumsuzlukları değiştirebileceğini.  Halbuki hayat terslikleri, acıları ve yanlışları ile hayattır. Ve her günümüz yaşamaya değerdir.  Olaylara bakışımızı değiştirdiğimizde yaşadığımızın her günün sadece güzelliklerini görür ve güzelleştirebilir hale de gelebiliriz. Komik ve romantik olaylar örgüsüy

ANDOVER

Resim
klonlama  Bazen filmin komikliğine, akışına, absürdlüğüne o kadar kapılıp keyifle bir kaç saat geçirirsiniz ki derinliğini hemen yakalayamayabilirsiniz. Çok eğlenceli bir film Andover.  Film tüm mantık komikliklerine rağmen sorgulatıyor sorgulatıyor ve sorgulatıyor.  Ölüm, insan hayatının en zor kabullendiği gerçeklik. Genetik profesörü Adam' da henüz yeni evlendiği karısının ölümünü kabullenemez. Mesleği gereği klonlama üzerine çalıştığından da eşini kopyalayarak acısına çare bulmaya çalışır.  Defalarca, defalarca ve defalarca klonlamak zorunda kalır. Çünkü hiç bir kopya aşık olduğu kadının tıpatıp aynı olamamaktadır. Olay sadece genetik kopyalama ve genetik üzerinden üretim değildir.  Önce yaşamsal etkenler, çevre koşulları ve alışkanlıklar üzerinde yoğunlaşır Adam. Eşinin tüm geçmiş yaşamını tıpatıp gerçekleştirse de hatta son çare olarak bebek iken öz anne babasına verip yetiştirtse de ne bu sayısız kadınlara  aşık olabilir ne de onlar Adam'a.  İşte

NOSSA LAR / YILDIZLAR ŞEHRİ

Resim
ölüm ötesi  Chico Xavier kitaplarından esinlenerek çekilen bir Brezilya filmi Nossa Lar.  Reenkarnasyon işleniyor izlenimi verse de pek çok tema barındırıyor. Şahsen benim anlayışımda reenkarnasyon yok. Tasavvufi bilinçte ve kuantum gerçeklikte reenkarnasyon algısının aslında sonsuz olasılıklı yaşam formlarına çeşitli yollarla ulaşmak olduğuna inananlardanım. Filmde insanların ölüm ötesindeki deneyimleri irdelenmekle beraber aslında insanlığın dünyevi boyutta ki çıkmazlarının ölüm ötesinde de süregeldiği ağırlıklı işlenmekte. Ölen insanların arafta acıları ile yüzleşme halleri ile başlayan film, aslında tüm insanların intihar ettiği teması ile ilerliyor. Dünyevi yaşamda tüm ruhsal hallerimizin bedenimizi aslında öldürdüğü ve aslında hepimizin kendi ölümümüzü hazırladığı gerçekliği. Diğer boyuta alışmaya çalışan insanların dünyaya ve kalanlara olan bağımlılıkları, ölüm ötesinde dahi mülk edinme arzuları, dünyadaki statülerini ordada da devam ettirme eğilimleri, kibir

AHSRAM

Resim
şifa  Kız arkadaşından haber alamayan Jamie, esrarengiz bir mesajla kendini Hindistan'da bulur. Kız arkadaşını bulma yolculuğu bir nevi kendi iç yolculuğuna da dönüşür. İnançsızdır,  hastadır, gelecekten ve evlilikten ümidi olmadığı için sevdiği kız arkadaşından da kopmuştur. Ama endişeli arayışı, tanımadığı ve bilmediği bir ülke ve kültür onu farklı bir yola sokar. Ütopik bir kapalı toplulukta / ashram - hindu dergahıdır /  olduğuna inandığı kız arkadaşına ulaşmak için Himalayalarda geçirdiği günler ertesi topluluğun kapısında kabul edilmek için de günlerce beklemek ve öğretiler için istekli olduğunu kabul ettirmek zorunda kalır. ( tüm öğretilerde yüksek tutkunun ve inancın benzerliği çok hoş. Jamie de tıpkı sufi adayları gibi günlerce dergah kapısından dönmez )  Toplulukta iş bölümü, huzurlu yaşam, şifacılık ve kendi bulma yolunda yapılan meditatif çalışmalar ile günler geçerken Jamie kız arkadaşının henüz izine rastlamamakla birlikte topluluğun Gurusu ile de toplu

BEING JOHN MALKOVICH / JOHN MALKOVICH OLMAK

Resim
bilinç korkunç bir lanettir  Bir başkasının bilincinde dünyayı deneyimlemek, dahası girdiğiniz benliği kontrol etmek. Bir başka bilinç olmak. 15 dk lığına kendinizi başka biri bilmek. Mesela John Malkovich olmak. Kült, fantastik ve özel bir film. Karmaşık ilişkiler, kimlik arayışları, cinsel tercihler ve bir başka bilinç de bulunan cevaplar.  Craig mesleki ve hayati anlamda mutsuz ve kayıptır. Veteriner eşiyle mutluluğunu sorgulamakta ve gönülsüzce bir iş arayışındadır. Çalışmaya başladığı ofisin duvarında Malkovich'in zihnine açılan bir kapı bulur. Baştan seyirlik bir eğlence olan bu durum Malkovich'in benliğini ele geçirmesiyle farklı bir duruma bürünür. Ofiste aşık olduğu kadına Malkovich'in benliği ile ulaşır. Karısı da aynı kadına Malkovich üzerinden aşık olur.  Suretler anlamını yitirir aslolan kendi bilincimizde ki tek benlikte bulduğumuz karşılıklardır.  Craig'in kukla oynatıcısı olmasının bir başka bilinci ele geçirip yönetmesi

EXODUS / TANRILAR VE KRALLAR

Resim
musa  Vizyona girdiğinde her anlamda yerden yere vurulan, senaryo, çekim, oyunculuklar, teknik her tarafı eleştirilen bir film EXODUS. Konu dinler tarihi ve resuller olduğunda Dünyada birilerini memnun etmeniz zordur. Ve bunun bir seyirlik olduğunu, yönetmenin yorumu olduğunu insanoğlu unutur. Her din mensubu kendi din kitabındaki olayların yada hadislerle gelen hikayelerin doğruluğuna inanır ve beyazperde de onu görmek ister. 10 emir filmini eski diye seyretmek istemeyen genç kuşağa çekici gelen bir oyuncu kadrosu ve muazzam bir efect zenginliği var filmin. Çekimler, zenginlik ve Christian Bale filmi keyifle izlettiriyor. Ben tüm Resuller hakkında çevrilen filmlere sempati ile yaklaşıyorum açıkçası. Spekülatif izler de taşısa, gerçeklikten uzak da olsa önemsiyorum.  Öncelikle insanlar okumayı değil seyretmeyi seviyor ve seyrettikleri akıllarında kalıcı oluyor ( elbette yanlış yönlendirilmeler için bu hoş değil ) bu vesileyle az da olsa tarihe dair fikirleri oluyor. 

GROUNDHOG DAY / BUGÜN ASLINDA DÜNDÜ

Resim
farkındalık  Bu eski Bill Murray filmini çoğumuz izlemişizdir. Lakin o yıllarda komedi diye izlediğimiz filmin aslında bir varoluş felsefesini, insanın değişim, gelişim sürecini  anlatığını belki de filmin kahramanı Phil Connors' a gülmekten fark edememişizdir. “Groundhog Day” (Dağsıçanı Günü) etkinlikleri için geldiği Punxsutawney kasabası, kışın en soğuk halini yaşayan küçük bir kasabadır. Ve kahramanımız bu kasabaya gelip Dağ sıçanının çıkıp gölgesini görüp göremeyeceği haberini yapmaktan nefret etmektedir. Gelenek 120 yıldır sürmekte olup  Phil' e göre,  çok ama çok rutin, basit ve gereksiz bir haberdir. Filmin ilk gününde Phil öfkeli, depresif, suratsız bir insandır ve tek istediği ertesi gün kasabadan ayrılmaktır. Ancak ertesi, ertesi, ve daha ertesi gün hep aynı güne uyanmaya başlar. Önce inkar eder, inanamaz, sonra içinde olduğu duruma muazzam öfkelenir ve hayatla pazarlığa girişir. Ardından yorulur ve depresyona girer. Kabullenme ile başlayan birbiri eşi günl

MOTHER / ANNE

Resim
kaos - düzen - kaos - düzen  Her filmi birbirinden kült, orijinal ve bambaşka bir bakış açısına sahip yönetmen Darren Aronofsky'ın yine cesur ve farklı bir filmi seyrettiğimiz.  Aronofsky'nin hiç bir filmini izlemediyseniz ve dini temalara aşina değil iseniz size berbat gelebilecek bir filmdir Mother. ( Eğer yönetmeni ve dini terminolojiye vakıf değilseniz film deki metaforları önceden okumanızı tavsiye ederim.)  Bu yüksek dozlu metaforik film Aronofsky'nin  anlatımıdır, farklılığı ve sisteme ışık tuttuğu kendine has ifade biçimidir. Kaos, düzen ve yeniden kaos. Bugün bilim evrenin başlangıcını büyük patlamayla başladığını öngördüğü gibi büyük çöküşle de yeniden söneceğini ve belki yeniden doğacağını öngörür.  Makro cosmos daki kaos, düzen, kaos, düzen sarmalı; mikro cosmosda da geçerli olduğundan ve  iç dünyamız da düzensizlikleri dengeye koyma mücadelesin  de  aynı iniş çıkışları yaşar.  Yaradan ve yarattığı  ( Tanrı ve evren - evren / mother ) mek

REALİVE / DİRİLİŞ

Resim
ö lümsüzlük  Haberiniz var yada yok. Dünyada şu an dondurulmuş 230 kişi var. Ve pek çok insan sırada. Türkiye'de 15 kişi de geleceğe ve bilinmeze doğru dondurulma işlemi için sözleşme yapmış durumda.  İnsanoğlunun ölümsüzlük özlemi, Tanrı rolüne bürünme eğilimi ve gelişen nano teknoloji ile sır dolu geleceğimize bir sır daha ekleniyor.  Gerçek bir doğum sahnesi ile başlayan  çok ironik  düşündürücü ve keyifli bir İspanyol filmi. Daha ilk sahneyle mıhlıyor sizi düşünmeye " ya doğduğumuz sırada her şeyin farkında olsaydık? bilincimizin? çevremizin?  Ve aslında bu replikle filmde ki diğer doğumuna ve ölümlerine gönderme yapıyor kahramanımız.  Filmin ismi Lazarus projesi olarak da geçiyor, malum Lazarus İsa'nın ölümünden 4 gün sonra dirilttiği kişidir.  30'larında ki Marc Jarvis, kansere yenik düşüp ölmek üzere olan reklam grafik tasarımcısıdır. Ve ölüp  ileride canlandırılmak üzere bir firma ile anlaşılır. Her şey prosedürünce uygulanır ve 2084 de M

EXTREMELY LOUD - INCREDIBLY CLOSE / Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın

Resim
dönüşüm  Jonathan  Safran Foer'in aynı adlı romanından uyarlama 9/11 trajedisi ( ya da komplosu :) ) çıkışlı ama kendi kişisel duygusunda örülü çok güzel bir film Aşırı Gürültülü ve İnanılmaz Yakın. Film küçük karakter Oscar'ın dünyasında ilerliyor. Hayata farklı bakan, zekası farklı işleyen Oscar'ı çok iyi anlayan ve onunla aynı pencereden bakan babası  9/11 de hayatını kaybeder. Ki zaten filmin başında Tom Hanks' in rolü de bu sebeple tamamlanır.   Sonrasını ise bir çocuk değil bir insan gözüyle izlemek sistemi büyük resimden görmemizi sağlayacaktır.  Kayıp, hüzün, derin umutsuzluk, mutsuzluk derken umut, koşulsuz ve yargısız sevmek, inanmak, affetmek ve özgürleşmek... Film boyu tüm bu duygusal açılımları ve dönüşümleri Oscarla adımlıyorsunuz. Ve aslında çocuk ya da yetişkin hepimiz için süreç aynı işliyor. Her birimizin özgürlük ve sevgi yolunda attığımız adımlar çok benzer. Mesele herhangi birine takılıp kalmamak. Adımlayarak içsel özgürlük

SPLİT / PARÇALANMIŞ

Resim
mana okyanusu insan  23 farklı kişiliği barındıran Kevin geçmişi travmalarla dolu  parçalanmış kişilik bozukluğu yaşayan genç bir adamdır. Dr'u Karen Fletcher gözetiminde ve desteğinde hayatını idame ettirmekte ve kişilik geçişlerini de zaman zaman fark etmektedir. Film Psikolojik gerilim yapısı içinde ilerlerken Kevin tarafından kaçırılan Casey'nın de hem kendisiyle hem Kevın'la yüzleşmesine tanıklık ediyoruz.  Filmin konusu ben de ise farklı bir bakış açısı çağrıştırıyor ve dahi sorgulatıyor. İnsani vasıfta tüm duygu ve davranışları aslında bilincimizde barındırıyoruz. Ama bizde şekillenen terkibimiz doğrultusunda hepimizde aslında var olan mesela merhamet duygusu, kimimizde baskın iken kimimizde minimum düzeyde kalabiliyor. Ya da hepimizin içinde şiddete dair veri var iken bazımız ciddi şiddet eğilimli olurken, kimimiz ise ancak çok büyük sebeplerde içimize doğru doğrultumuz şiddeti yaşayabiliriz. Dolayısıyla bilincimizde, ruhumuzda mevcut olan

HUMAN / İNSAN

Resim
insan Binlerce röportajdan, yüzlerceye indirilen insan suretleri ile bugüne dek görmediğiniz coğrafi güzellikler ve hayatı irdeleyen bir yapım. Sevgi, aşk, aile,savaş, ölüm, yoksulluk, mültecilik, bağımlılık, mutluluk, eşcinsellik ve daha nicesi üzerine büyüleyici bir 2 saat 15 dakika seyreyliyor ve kayboluyorsunuz kendi içinizde. Hepimiz kendi sınırlı yaşam alanlarımızda ve sınırlı yaşam algılarımızda çerçevelenip ömrümüzü geçiriyoruz. Ne bambaşka kültürleri, ne bambaşka fizikleri ne de bambaşka zorluk ve bakış açılarını çok da düşünmüyor irdelemiyoruz. Belgesel, yüzlerce birbirinden farklı  sureti, yargısız ve safça empati kurmanızı sağlayacak duygusallıkta ama kesinlikle ajite etmeden harmanlayıp, gözlerinize ve yüreğinize yolluyor.  Her yüze, her göze ve her surete inanılmaz bir aşkla baktım. Yaradanın yüzlerinin güzelliklerine hayran oldum. Yaratımının sonsuz güzelliğine duyduğum aşk, film boyunca beni öyle gülümsetti ki acıklı olabilecek anlatılara seyirde kalabildiğ

REMEMORY / YENİDEN HATIRLA

Resim
hatıralar / hafıza Her anımızla geleceğimizi şekillendirdiğimiz kuantum fiziğiyle kanıtlandığı gibi semavi dinlerce de yüzyıllardır anlatılır. ( Bakara 284.ayet ) ve  spritüel gelişimcilerce de artık yandısanamaz bir gerçeklik. Şu an aslında aynı zamanda hem geçmiş oluyor hem gelecek. Ve beynimiz müthiş bir kayıt yaptığı gibi bir yandan da kozmik bilinç kayıtlarını açığa çıkarıyor. Yani her an varlığını büyüterek sürdürülebilir oluyor. ( biraz karmaşık evet :) )  Peki beynimiz tüm yaşanmışlığı kayıt edebilirken ve dahası o yaşanmışlıklarla geleceğimizi inşa ederken niçin dün gözlüğümüzü koyduğumuz yeri hatırlayamayız yada okul hayatımızdaki bazı günler çok net dir de çoğunluğu hiç yaşanmamış gibidir.  Bir insanla paylaştıklarımız bize geleceğin yollarını sunarken o insana dair niye hiç bir şey hatırlamayız, oysa o okuldaki prof 'un bir kelimesi bir cümlesi bize kariyer planımızı değiştirtmiştir. Acı veren, üzen anıları yaşanmışlıkları niye arkaya atar beyin. Silmediğini

RISE GUARDIAN / EFSANE BEŞLİ

Resim
inanç Gündüz yıldızları, gece güneşi görmeyiz ama orada olduklarına dair olan inancımızı yitirmeyiz. Orada olduklarını biliriz. Tıpkı Yaradan'ı bildiğimiz gibi.  İnanç...İnsanı yaşatan, sürekliliği sağlayan duygu hali.  Film özellikle çocuk izleyiciye hitap ediyor gibi görünse de aslında hepimizi sorgulatan, bakış açımıza göre hayata yeniden gülümseyerek bakmamızı ve aslında çocuk büyük ayırımı olmayan duyguları yüzleyen bir yapım.  İnsan olarak hepimizin korkuları ve inançları mevcut. Lakin korkular da duygularda belli bir yaşta en azından bir kısmı güdümlenerek yaratılıyor ebeveynlerce.  Bizim kültürümüzde de olan "Öcü gelecek / kara gelecek / korkunç canavarlar gelecek" efsaneleri tüm dünyada anlamsızca çocuklara yükleniyor. Bu kaydı alan benlik büyüdükçe korkunun başka biçimlerini de kabulde olabiliyor. Kendi inandığı negatiflikleri besliyor ve yaşatıyor.  Filmde umudu, neşeyi, huzuru, merakı, mutluluğu simgeleyen 5 kahramanız mevcut. Uyku perisi, di

JUST LET GO / AFFETMEK

Resim
affetmek İnsanoğlu'nun büyük yarası zamansız kayıplar. Ve o kayıplara sebep olana duyulan öfke, nefret. Ve insanın Tanrılaşarak ceza ve ahkam kesme arzusu. İntikam alma açlığı. Kahramanımız karısını ve iki çocuğunu yaptığı bir trafik kazasında kaybeder. Kazaya sebep olan diğer şoför alkollü ve 18 yaşından küçüktür. Olayın fiili akıbeti sonrasında ise ekrana yansıtılan içsel varoluş,  yaşam sorgusu ve çokça afetmek üzerine izlenen kişisel yolculuk.  Chris, yaşadığı acıyı hazmetmeye ve sağ kalan iki çocuğu ile hayata tutunmaya çalışırken bir yandan da ölüme sebebiyet veren çocuğun yargılanma sürecinde de aktif rol oynar.  Çocuğu ve kendini ve kendi geçmişini de af etme mücadelesi, Yaradanın sevgi ve yaratım bütünlüğünün irdelenmesi ağır bir tempoda sürse de izlenmeye değer bir film. Nefretle yok etmeyi değil sevgiyle yaşama kazanım üzerine irdeleniyor olay.  Yola devam edebilmemiz, akışta ve huzurda olmamız, hayatı seyrederek,sadece akıp gidebilmemizin anahtarı, baş

The BUTTERFLY EFFECET / KELEBEK ETKİSİ

Resim
sonsuz olasılık  " bir sistemin, oluşun başındaki küçük değişiklikler öngörülemez sonuçlara sebep olur" yada popüler söyleyişle " amazonda kelebek kanat çırpar afrika da fırtına çıkar. " Doğuşumuz ile  hatta doğmayışımızla bile önümüzde trilyonlarca etkileşimli olasılıklar yumağı serilir. Her küçük hareketimiz, duyumuz, kararımız bizi bambaşka yollara taşır. Ve bu, gün içinde dahi onlarca kez başımıza gelen ama fark etmediğimiz değişikliklerdir.  Bir gülümseyişimiz bile hiç tanık olmadığımız ve olmayacağımız bir başka hayatın gidişatını değiştirebilir. Attığımız bir adım bir başkasını bir kazadan koruyabilir yada bizim yolumuzu çevirip biriyle tanışmamıza vesile olabilir. Sonsuz ihtimaller içinde sürdürürüz hayatımızı ve hepsi kelebek etkisindedir.  Filmi seyredenlerin büyük çoğunluğu Evan'ın zamanda yolculuk yapma olasılığı çerçevesinde farklı hayatları yaşayabilme etkisini 4 ana yaşam üzerine kurduğunu ve her birinde pişmanlıkları olduğunu vb.

The DISCOVERY / KEŞİF

Resim
  sonsuz olasılık  İnsanlık evrimleştikçe ölüm ötesine duyduğu merak ve beklenti, sadece dini ve spritüel bilgilerle kalmayıp bilimsel kanıtların peşine düşmesine sebep. Kainatın en sır sorusu ölüm ötesinde ne olduğu belki de.   Dr. Thomas Harbor  ölümden sonra yaşam olduğunu kanıtlamış biri olarak bunu ilan eder. İnsanlık ölüme duyduğu korkuyu bu keşifle sonlar ve " oraya " varabilmek için intihar etmeye başlar. İntiharların önü kesilemez hale geldiğinde Dr. Harbor'un kendi gibi Nörolog olan oğlu babasına müdahale edip bu keşfin yanlışlığını ya da anlamsızlığını izah ederek tüm bu intiharlara son vermesini ister.  Film bu noktaya dek doğrusal bir hikaye de ilerlese de olaylar örgüsü bambaşka bir keşfe sürükler kahramanlarımızı.  İnsan yaşamında sonsuz olasılık olduğunu ve nasıl seçimlerle yol aldığımızı, kaderimizi nasıl çizdiğimizi büyük bir şokla fark eder kahramanlarımız. Filmin final bölümü müthiş bir beyin algı jimnastiği. Sistemde sonsuz olasılığı na

BOKEH

Resim
varoluş " Bizim için yaratılan dünyada bize biçilen hayatı mı oynuyoruz? Tanrının istediği yaşamımı sergiliyoruz? " İzlanda da tatilde iken dünyada tek bir insanın olmadığı, internetin, tv'nin, haberin, yaşamın bulunmadığı ve hatta zamanın da anlamsız olduğu bir evrene uyanmak...  Kahramanlarımızdan biri düştükleri durumu ve yaradanı sorgularken, umutsuzluk, hedefsizlik ile cebelleşir,  diğeri hayatı sorgulamadan akışıyla yaşamayı ve hiç bir şeyin olmadığı dünyada fotoğraf çekmeye dahi devam eden çoşkusuyla seyri tercih eder. Bu ikilemi ise bir çift olarak yapayalnız kaldıkları bu yeni ve soru dolu  dünyada deneyimlerler. Varoluş felsefesini  ve yaşam amacını sorgulayan ve sorgulatan bir yapım. İki kişinin rol aldığı filmde, ıssız ve insansız  yaşamın çerçevesizliğinde, insanın özgürleşmesini beklerken, kapana kısılmışlık hisleri ile yaşadıkları yalnızlığa tanık oluyorsunuz.  Çok sorunuza yanıt da bulabilirsiniz, tevekküle de dalabilirsiniz izledikler

3 IDIOTS / 3 APTAL

Resim
tutku  Aamir Kahan, Hint sinemasının hem oyunculuğu hem mesajları ile dünyaya armağını bir aktör. İnsana ve yaşama dair öğreti ve sorgulamaları, Hint sinemasının geleneksel öğelerini tadında katarak rol aldığı filmler, tüm dünyada ilgi ve sevgiyle izleniyor.  3 idiots aslen tüm dünyanın gün geçtikçe en büyük problemlerinden biri olan eğitim sistemini tabii ki eğlenceli bir dil ile aktarıyor.  Eğitim sistemini, eğitimcileri eleştirel bir bakışla seyrettirse de ana tema aslında yaşama dair mutluluğun ve başarının anahtarı üzerine.  Tutku.  Benim için çok kıymetli bir duygu. Tutku, inancı ve mücadeleyi hesapsızca içinde barındıran yaşatan ve dünyada insanı haz ile var eden bir duygu. Tutkunun peşinden yol alındığında, standartlara ve sıradanlaşmaya itirazımız olduğunda; mutluluk, başarı ve dolayısıyla maddi tatmin peşi sıra geliyor.  Yaşamı anlamlı kılan, bizi yükselten, kişisel tatmini maksimum yaşatan tutkularımızdır. Tutkularımızla örüp yaşam amacı haline g

PERFECT SENSE / MÜKEMMEL DUYU

Resim
farkındalık ve koşulsuz aşk Yeryüzündeki tüm insanlar sebepsiz ve ilişkisiz olarak lakin eşzamanlılığa yakın zaman dilimlerinde duyularını yitiriyorlar. Film bu küresel kabusu, bir çift insanın sarmalında ve insani duyguları baz alarak ilerliyor. Bir felaket filmi yada aşk filmi değil kendinizi fark etme filmi aslında. Herkese aynı duyguları yaşatmayabilme ihtimali yüksek olsa da benim için mükemmel bir filmdi. ( filmin türkçesini "yeryüzündeki son aşk" diye çevirmişler ama ben mükemmel duyu olarak yazmak istedim çünkü bence de dokunmak mükemmel bir duyumuz :))  Yoğun bir mutsuzluk ve keder ertesi koku duyusunu kaybediyor insanlık.  Keder duygusu bizi ağlattığından ve soluksuz bıraktığından, daralma yarattığından ruhumuzda, koku gidiyor elden. Ve buna kolay uyum sağlıyor insanlık, kokusuz formüller yaratıyor. Ardından gelen yalnızlık ve açlık dalgası, tüketimin getirdiği tatminsizlik hali  tat alma duyusunu götürüyor insanlardan. Hayattan tat almayı unutan insanlar ta

ARRIVAL / GELİŞ

Resim
derh / an  Fotografik görseli, konusu ve farklı bakış açısı ile insanın içine işleyen, insanı kendine döndüren etkileyici, sarsıcı yapım Arrival.  Öncelikle pek çok dünya dışı iletişime odaklanan filmde de gördüğümüz gibi dikkatimizi çeken dişil enerjinin; cesareti, duygusu, şefkati ve inancı ile teslimiyeti, burada da ön planda. ( Gravity, Contact, Divergent vb.)  Louise, savaşçı anlamında bir erkek adı da olsa kadın kahramanımızın  barışçıl, savaşçı ruhu, daha güzel bir dünyanın, kadının enerjisinden ve bakışından geçtiğinin habercisi yeniden.  Dil bilimci Louise'in uzaylılarla kurmaya çalıştığı iletişimin içinde yine kozmik bilince ve evrende var olan her şeyin kaydının birbirinde olduğunun savıyla yol alıyor. İnsanlığın anlamayacağı düşünülen dil Louise tarafından çözümlenip ilişki kurulabiliyor dünya dışı canlılarla. Ve anlayamama küçüklüğünü yaşadığında aradaki perde kalkıyor ve aslında manaya varıyor.  Ancak filmin ana teması zaman ve zamanın yokluğu. Dünya zam