Kayıtlar

GUARDIANS OF The GALAXY Vol.2 / GALAKSİNİN KORUYUCULARI

Resim
nefs'i yenmek   Bu Marvel filmini yorumlamakta tereddüt etmedim desem yalan olur:)  Neticede deli dolu, yüksek hayal dünyası zenginliğinde, ultra bir aksiyon filmi. Dünya ötesi karakterler, çizgi film tadında dövüş savaş sahneleri, mizahi anlatım ve şahane müzikleri olan hoşça ( ve belki de boşça  değişik bir senaryo yok çünkü ) vakit geçirilecek bir yapım.  Ama açınızı değiştirir iseniz Marvel stüdyo ve yönetmenlerinin subliminal verilere devam ettiğini net görebilirsiniz. Benim bakış açım uçuk gelse de bu da bir bakış açısı neticede :)  İnsanın varoluş nedeni insan-ı kamile erişmek. bu yolda da yenmemiz terbiye etmemiz gereken ise nefs, ego, iblis, şeytan. ismi ne olursa. Filmde ki celal ve cemal karakterlerin  ( iyiler ve kötüler ) ortak amacı Ego yu yenmek. Ego adının verildiği ortak düşmanları kırmızı! bir gezegende yaşayan ve Tanrılaşmış bir motif.  Onun oğlu olan Peter ki aynı zamanda Galaksinin koruyucularından, adını Aziz ...

GRAVITY / YERÇEKİMİ

Resim
doğum / ölüm .... sonsuzluk  Sonsuz boşluk, dipsiz sessizlik ve yokluk...   Büyüleyici kamera çekimleri, 90 dakika süren gerilim ve sadece iki kişilik oyuncu kadrosu. Cuaron'ın hayal gücü ve uzay merakı ile muhteşem görüntü yönetmeni Lubezki'nin keyifli seyirliği.  Filmin tümü uzayda geçiyor neredeyse. İmkansız uzay ve fizik kuralları birleşkesi olsa da aslı ve alttan verdikleri yada bende uyandırdıkları ile son derece çekici bir yapıt.  Sınırsızlığı özgürlük varsayarız. Hayatımızda bizi çerçeveleyen her şeye bizi kısıtlar ve özgürlüğümüzü elimizden alır zannında yaşarız. Oysa sınırların olmadığı bir dünya sonsuz mutluluk gibidir. Filmde ise tam tersi bir duygu vurdu beni. Uzay boşluğunda yaşadığı çaresizlik ve umutsuzluk üzerine,  kahramanımız ufacık kapsülde adeta özgürleşti. Sınırları olan ufak bir kapsüle girmek ve üzerindeki her şeyi atıp cenin pozisyonu ile kapsül içi boşlukta (ama sınırlı) kendini bırakışı çerçevenin içindeki özgürlük di...

The SEA of TRESS / SONSUZLUK ORMANI

Resim
yolculuk... kendine  Ölüm yoluna çıkıp, içine yaptığı yolculuk ile yaşamı ve kendini sorgulayan bir adam kahramanımız. Ölmek değil, yaşamak istemeyenlerin, hayattan kaçanların buluşma noktası gibi Fuji dağındaki sonsuzluk ormanı. İntihar etmeye gelenleri barındıran ve ölmelerine izin verilen. İntihar etmeye gelip, intihar etmekten vazgeçen bir adama yardımıyla başlayan film aslında Arthur'un kendine yaptığa yolculuğa dönüşüyor. Her iki adamında yaşam, iş, aşk bakışları ile kendilerini yeniden  yaşama bağlı olarak buluşları, kayboldukları ormanda gerçekleşiyor.  En büyük düşmanımızda en yakın dostumuzda sadece kendimiziz. Kendi yarattığımız cehennemi yada cenneti yaşıyoruz ve bunun farkına vardığımızda ancak kendimizi tanımaya başlıyoruz.  Farkındalık yolculuğuna çıkmış isek bizi bize fark ettiren ayna kişilikler bizi bize yansıtıyor. Dışarıda sandığımız insanların içimizde açığa çıkan yanlarımız olduğunu ayırd eder isek yaşama gülümseyerek ve tevekkülle...

MAGNOLIA / MANOLYA

Resim
af etme, bağışlanma " Geçmişle işimizin bittiğini sanırız oysa ki geçmişin bizle işi hiç bitmez. " Şu anı yaşarken hem geçmiş olacak geçmişimizi, hem de geleceğimizi inşa ederiz. Ve hepimiz genetik kodların, kollektif bilincin tasarımı ile üst kuşakların da bilincinde olanları yada yaşadıklarını kendi yaşamlarımıza yansıtır ve yaşarız.  Aktarılan temel duygu, geçmişimizde yaptıklarımızdan doğan yoğun pişmanlık ve af edememe yoğunluğu. Filmin çatısını kuran duygu pişmanlık ve neticelerinde doğan hüzün, acı, yalnızlık, yoksunluk...  Ve hayatta tesadüf yoktur. Kesişmeleri, fiziksel yada duygusal çarpışmaları tesadüf sanırız. Oysa ki yaşamın döngüsünde hepsi olması gerektiği gibidir ve sadece olur. Kendi hayatlarımızda da çokça bu kesişmeleri yaşar tıpkı filmde olduğu gibi bu bağları göremediğimiz için olmadıklarını sanırız. Film ile önümüze konan bu evren işleyişi seyredilir hale gelince insanı tıpkı Manolya daki gibi hem sarsar hem şaşırtır.  Farklı yaşamları...

THE SHACK / BARAKA

Resim
gerçeklik özgürlüktür!   İnsanoğlu'nun en büyük çıkmazlarından, sorularından biridir. Madem bir Yaradan var ve sevgi dolu neden kötülüklerin olmasına izin verir.  Yaşadığımız tüm olaylarda, diğer insanları ve Tanrı'yı yargılarız. Haksızlık çemberine takılır kalır ve dahi yargıç oluruz. Olumsuzluklar, yanlışlar insanlardandır ve Yaradan bunlara müdahale etmeyip yaşanmasına göz yumar. İnsan acısıyla yoğrulur, öfkeyle beslenir ve isyanla hayatını sürdürür. Oysa Yaradan, Bir, salt sevgiden ibarettir. Müdahalesi, izni, reddi, onayı vs. yoktur. İnsanoğlu Sevgiyle bir olduğunda, sevginin kendisi olduğunda hiçbir kötülüğün de kalmadığını anlayacaktır ya zordur o eşiği geçmek. Kahramanımızın en küçük çocuğu bir cinayete kurban gider. Ölüm ve ayrılık insanın kabullenemediği en büyük iki acı ve travmadır. Sadece çocuğunuzun değil aile büyüklerinizin, arkadaş yada farklı insanların zamansız ve dış etkenli ölümleri veyahut terk edilmiş olmanız sizde Yaradan'ın sizi t...

GİZLİ GÜZELLİK

Resim
zaman, sevgi, ölüm "Bu üç kavram insanları birbirine bağlar. İnsanlık daha çok zamanı olsun ister, sevgiye daima özlem duyar ve ölümden korkar."  Film bu üç soyut kavram çerçevesinde bir sorgulama sürecini yaşatıyor. Hayatımızdaki trajedilerin, travmaların ve acıların aslında bizi büyüten olgunlaştıran ve değiştiren açmazlar olduğunu irdeletiyor.  Yasta olan kahramanımız Howard  hayatından sevgiyi ve yaşama güdüsünü çıkarmıştır. Bu üç soyut kavramın bedenleşmiş hali ile yüzleşmesi ise onu içindeki güzellikle, kaynakla tanıştıracaktır.  Zaman bir hediye kıymetini bilmediğimiz ve karşımıza bir delikanlı olarak çıkan. Ölümü anlatan kadın siyah değil maviler içinde ve ölümün belki de başlangıç olduğunu fark ettiren. Ve Sevgi. Varoluş nedenimiz SEVGİ dedirten. Adı aşk olan kadınla boy gösteren. Dünya boyutunda kaldığımız sürece sevgiyi bulma ve yaşama mücadelesindeyiz. Fark etsek de etmesek de. Howard sevgiyi bağımlılıktan kurtarıp yeniden kendini ve yaşamı ve...

The SHIFT

Resim
sen değişirsen dünya değişir  Geldiği yeri, kaynağı, Öz'ü ve Sevgiyi unutarak doğuyor İnsanoğlu. Ve bu 3 boyutlu ilüzyon dünyada yeniden Öz'e varma kavuşma yolculuğuna çıkıyor.  Kurgusu şahane, anlatımı muhteşem bir belgesel-film seyredeceğiniz. Hatta yetmeyip birkaç kez izleyeceğiniz... Seçimlerimiz, yanılsamalarımız, EGO'nun esiri yaşamlarımız, kendimizi arama ve bulma arzumuz, hayatımızın amacını anlama yolumuz, mutluluğu, kendimizi, sevgiyi keşfetme yolculuğumuz üzerine sıcacık bir anlatım The Shift.. Değişimimizin kuantum anları, öncemiz, sonramız ve önceliklerimizin egoyu yenmekle gösterdiği farklar, güzellikler...  Öğretilerin, kendinize dönme anı yarattığı sahnelerle dolu film. Kimi şaşarak, kimi sevinerek, kimi duygusallaşarak kilitlendiğiniz örneklemeler, cümleler ve huzur veren değişimlere tanıklığınız. Ego'nun amaçlarını bırakıp; kendi içsel arzularınızı, kaynaktan gelenleri yansıttığınızda huzuru, sevgiyi ve evet maddi dünya get...

EX MACHINA

Resim
yapay zeka  "yapay zeka, kendisini geliştirmeyi sürdürebilir ve hatta kendisini yeniden biçimlendirebilir. son derece yavaş bir biyolojik evrimle sınırlı olan insanlar, bu tür bir güçle yarışamaz"                                                                                                      Steven Hawking  Nathan ( Tanrı ), Caleb ( insan ), Ava ( havva ) isimleri ve cisimleri arasında geçen film, adını Yunan Mitolojisinden alıyor, isimleri ibraniceden, fikir de Hawking olsa gerek. İnsanın Tanırılaşma kibri yeni bir yapay zeka filmi ile başköşede. Sade, efektlerden uzak düşünsel, felsefik bir örgüde ve kısıtlı kadro ve mekana ( ki mekan da adeta Cennet), rağmen sürükleyici. Filmde yapay zeka yazılımın ara...

POWDER

Resim
sınırsız zihin   Yargılama, dışlama, toplumsal red ile örülmüş gibi gözükse de potansiyelimiz ve beynin sınırsızlığı üzerine hem duygusal, hem fantastik, hem gerçek bir film.  Toplumsal güdülemeler ve standart eğitime mecbur bırakılmadığında insanoğlu, belkide beyninin gücüne sınır koymadan ilerleyebilecek. Jeremy olağan dışı fiziksel özellikler ile doğduğundan, babasınca dahi dışlanan, toplumdan gizlenen bir çocuk. Beyninin çalışma şekli, insanlara salt sevgi ile bakması, telekinezi özellikleri, Onu olağan dışı yada üstün yada farklı olduğu yanılgısı ile yansıtıyor.  Beyninin sınırlarını ( yada bizim sınır algımızı ) zorlayan bilgiye ve bilgeliğe sahip. Öçülemeyen IQ, tanımlanamayan davranış biçimleri Powder lakaplı gence dünyayı yaşanamaz kılıyor. Oysa hepimiz salt sevgiden ibaretiz. Sevgiyle bakabilsek insanlığa şiddet kalmayacak dünyada. Öylesine kirlenmemiş ve bütünlüğü kavramış bir bakışla dış dünyaya karışıyor ki Jeremy, toplum tarafından geri kusuluyo...

DE SURPRISE

Resim
hayat sevgi sadece Hayal edebileceğiniz en zengin olma durumunu hayal edin. Dönümlerce arazi, yüze yakın çalışan, şatovari bir ev ve hatta Dük'sünüz. Ama ölmek istiyorsunuz. İntihar etmek. Varlık, ünvan, para, mal, mülk her şey anlamsız, hayat anlamsız. Bunlara sahip olmayanlara da bu düşünce anlamsız belki :) Lakin durum böyle. Jacob sahip olduğu her şeyi satıp, bağışlayıp yolculuk tabir ettiği öleyazmaya koyuluyor. Gel gör sistem, "hayat senin değil benim  kontrolümde"  diyor.  Cenaze levazımatçısının Tanrı edası ile " öleceğiniz vakti sadece biz biliriz " demesi de ironik.  Hayatı yaşanır kılan, anlam veren tek gerçek şeyin sevgi olduğu üzerine komedi bir film De Surprıse. Alman, Hollanda, İrlanda, Belçika  ortak yapımı.  Ölüme, ölüm ötesine, farklı bir level gibi bir bakıyor kahramanlarımız. Jacob'un hayatında duygu yok , korku yok. Hayata dair bir his yok. Ne zamanki aşk düşüyor yüreklere o vakit sevgi her yandan fışkırıyor. H...

ASSASSIN'S CREED

Resim
kollektif bilinç ( içinde genetik kod ) sanıyorum ilk kez bir filmi henüz vizyonda iken yazıyorum. Assassin's Creed aslında bir video oyunu. Ve hiç bilmediğim pc oyun vb. bir dünyanın ürünü.  Günümüz düşünce tacirleri yada modern filozoflar yada düşüncenin gücünü keşfedenler insanlığa, gençliğe ve çocuklara ulaşmada her yolu deniyorlar. Filmler, animasyonlar, kitaplar ve doğal olarak bilgisayar oyunları. Çok az bilgi sahibi olduğum ama felsefesini bildiğim bir oyundu. Oyunu ne oynadım  nede grafiğini gördüm. O yüzden bir kıyaslama yapmam mümkün değil. Bence film zaten oyundan da bağımsız izlenmeye değer bir yapıt. Tabii ki oyundaki her detay aktarılmış olamaz ama yinede özde, özü yakalamış. Filmin konusu, mesajları sembolleri her şey çok iyi olsa da ben fazla karanlık ve fazla aksiyon buldum ama oyunda bu doğrultuda olsa gerek. Yaşadığımızı sandığımız evrende tek bir kollektif bilinç olduğuna ve onun içindeki ağlarda yolculuk yaptığımıza inananlardanım. Yaşadığımızı sa...

DR. STRANGE

Resim
sonsuzluk zamanın ötesinde Öncelikle, MCU'nun hiçbir kahramanını bilmenize, daha önce bir Marvel filmi seyretmenize gerek olmaksızın içinde kaybolacağınız, bütünlüğünden, kurgusundan ve görsel zenginliğinden keyif alacağınız çok iyi bir film Dr. Strange. Ve neredeyse izlediğim en iyi 3D efektlere sahip olduğu gibi tüm film boyunca 3D görselinden uzaklaşmayan bir alt yapı seyreyleyeceğiniz. Başta Benedict Cumberbatch  olmak üzere tüm aktör ve aktrisler karakterlere mükemmel can vermiş. Orjinalinde yaşlı bir erkek olan Ancient One' ı Tilda Swinton bambaşka ve çok özel biçimde yansıtmayı başarmış.  Sonrası ise; sonrası ise film bir varoluş felsefesi üzerine oturmuş müthiş bir farkındalık yapıtı. Telekinezi, astral boyut ve astral seyahatler, şifacılık, mistik büyüler, hipnoz, ışınlanma, ilüzyon, zaman ve cisim bükümü, çoklu evrenler, zaman ve mekan boyutsal geçişleri ile kişisel farkındalığı içiçe işleyen bir senaryo. Film o kadar derin ve dolu ki her bir konu apayrı ...

the FAMILY MAN / AİLE BABASI

Resim
seçim - hayatta neye ihtiyacın var? - hiç bir şeye!!!  her şeyim var benim.  der ve hayatla yüzleşir kahramanız Jack Champell.  Gerçekten herşeyi vardır. İşi, kariyeri, karizması, arabası, evi, parası ve bol çok bol parası... Seyri keyifli, biraz fantastik, biraz duygusal ve düşünene düşündürücü bir yapım The Family Man.  Hayatımız yada kaderimiz seçimlerimiz elbette. Seçimlerimize yön veren yada seçimlerimizle beslenen duygularımız bizi yolda kavşak kararlarını verdiren. Hepimizin zaman zaman " ya o işi kabul etseydim, ya o kişiyle evlenseydim, ya istifa etmeseydim, ya o okulu değil de şunu tercih etseydim" dediğimiz anları, anıları mevcuttur. Tersi durumlarda neler yaşayabileceğimizi hayal etmekten kendimizi de alamayız. Seçtiğimiz yol hayatımız yazımız, seçtiğimiz insanlar yazgımız olur.  Kimi vakit dünyevi olanı gözümüzü kırpmadan tercih ederiz. Parayı, gücü, kariyeri tercih eder ve pek çok şeyi ıskalayabiliriz. Çünkü kibir ve ego b...

WHAT DREAMS MAY COME / AŞKIN GÜCÜ

Resim
cennet / cehennem Muhteşem bir film Aşkın Gücü, içeriği, mesajları ve görsel anlatımı ile bitmesin dediğiniz filmlerden. Hayata bakışımızın, hayatta duruşumuzun, ölüm ertesine yansımalarını hayatı sorgulayarak ölüme farklı açılardan bakarak, zengin hayal gücü ile derliyor. İnsanlığın aslında ölümden değil de yok olmaktan korktuğuna dem vururken teslim olma, pozitif bakış, acıyı yaşama durumlarımıza da projeksiyon tutuyor. Yaşarken hayata cennet gibi bakan olumlu neşeli pozitif doktor Nielsen, acılarını isyanla değil kabulle yok ediyor. Sanatçı eşi Annie ise yaşadığı olumsuzlukları hayat sorgusuna ve suçlamalara çevirdiğinden yaşadığı cehennem azabını, ölüm ötesine de taşıyarak cehenneme konuk oluyor. Yada intihar ettiği için Araf'ta kalıyor.  Filmin ölüm öncesi ve sonrası gidiş geliş sahneleri kurguyu güçlendiriyor. Düşün olsun,   öğretisi hayatımızın her anında bizi yüzlemeye devam ederken film de de aynı doğru, vurucu görsel ve mizahi sahnelerle destekleni...

SERENDIPITY / TESADÜF

Resim
işaretler işaretleri takip et! Kader açmazı aslen işaretlerden ibaret. Kader irdelemeli filmlerden Serendipity'i ayıran farkındalıklara fokus yapması. Evrenin bize sunduğu olasılıkların sonsuz işaretlerini gerçekten görüyor, okuyor ve anlayabiliyor muyuz? Olumlu yada olumsuz bize karar verdirecek işaretleri öyle güzel irdeliyor ve çelişkilerimizi yüzlüyor ki film, her dk'dan haz alıyorsunuz.  Filmin duygusal yoğunluğu, yalın oyunculuklar keyif dolu anları yaşatıyor. Hayatımızda önümüze çıkan fırsatları, aşkları, güzellikleri kimi bilerek, kimi bilmeyerek, kimide ertelenmesi gerekliliği için görmüyor, göremiyoruz. Ama aslen işaretler peşimizi bırakmıyor.  Olacak olan olması gereken zaman ve yerde oluyor.  Akışta olup sistemin mükemmel işleyişine inandığımızda, bizler için hazırlanan en hayırlı ve en güzel senaryoya ulaşıyoruz.  Sara'nın dediği gibi " bence kararlarımızı kendimiz veriyoruz ( kaderimizi özgür irademiz belirliyor ) Kader sa...

ARTIFICIAL INTELLIGENCE / YAPAY ZEKA

Resim
yapay zeka Bir Kubrick, Spielberg fikirdeşliği ile bir nevi Pinokyo uyarlaması yapay zeka. İnsanın Tanrıyı oynamaya öykünmesine dokundurulan sahnelerin, bolca duygusallığa bağlanan diyalogların yer aldığı ve hatta dozunun da kaçırıldığı bir film.  21 yy'ın ortaları ve insanlık robotları hayatın her yanına sokmuş. Teknolojik gereksinimlerden, oyuncaklara, ev, bahçe, çocuk bakımı  işlerinden,  Jude Law'ın başarılı performansı ile yansıttığı jigolalara dek her alanda, insan görünümlü yapay zekalı  robotlar insanlığın hizmetindedir. İnsan görünümleri sebebiyle toplumda da fark edilmeden yaşamlarını sürdürmektedirler. İnsan oğlunun robot üretme ve insanlığın hizmetine sunma yani bir nevi Tanrıcılık oynama isteği güdüsü çok filme konu olmuştur. Ne var ki Yapay zeka bir hayli bu role soyunmuş.  Çünkü filmin kahramanı David duygu yüklenmiş, kendini bilen, kısaca özbenliği olan, bir çocuk robot. Ve tıpkı Pinokyo'da  ki gibi sevgi ile yoğrulup gerçek bir ...

SOMEWHERE IN TIME / ZAMANIN BİR YERİNDE

Resim
zamanda yolculuk  1980 yapımı Somewhere in Time romantik, yumuşacık keyifli bir seyirlik. Her ne kadar filmin sonunda konu kopukluğu yada toparlayamama sorunu olsa da hoş vakit geçirtecek bir film. Film listeme girmesine sebep ise zamanda yolculuk makinesi ile değil bilinç ile yapılan zaman yolculuğu. Artık popüler bilim haline gelen kuantum ve astrofizik bilimi, zamanda geriye doğru zihinsel yolculuklar yapabileceğimiz kanaatindeler. Einstein'ın  zamanda kırılma, bükülme ve aslında zaman yoktur teorilerinin altında zihnin geçmişe yolculuk yapma imkanı realiteye dönüşmek üzere. Filmde kahranımız Richard Collier,  felsefe hocasının telkiniyle kollektif bilinci yol olarak kullanmak suretiyle, yüksek arzu, niyet  ve meditatif seansla geçmişe gidebiliyor. Beni de çeken bu oluyor.  Önce gideceği mekanda bulunuyor aynı mekanda kalıyor ve 68 yıl öncesinin paraları kıyafetleri ortamı ile donanımlanıp gideceği tam tarihe odaklanıyor. Ve başarıyor da. Puff 68 yı...

SLIDING DOORS / Rastlantının Böylesi

Resim
kader ömrümüz, sonsuz olasılıklar ağında attığımız adımlarla şekilleniyor aslen. aldığımız her karar, kaçırdığımız her tren, geç kaldığımız her randevu, erken gittiğimiz her buluşma, gördüğümüz çarpıştığımız rastlaştığımız her insan bize yaşanabilecek sonsuz ihtimalli hayatların bir demeti gibi. Rastlantının böylesi bize sadece iki olasılığı sunsa da filmi seyrederken siz seyirci dahi olarak en az iki senaryo daha üretilebileceğini fark ediyorsunuz. hayat bu tesadüf dediğimiz anlar kadar seçimlerimiz ile de ilintili. kimi treni kaçırıyoruz kimi de söylememiz gerekeni söylemiyoruz. sistem içinde olması gereken mutlak anlar ise eninde sonunda her türlü takılmaya rağmen yaşanıyor. oluyor. hem sorgulaması hem seyirliği ile çok keyifli düşündüren gülümseten hüzünlendiren film Sliding Doors. yönetmen / Peter Howit yapım yılı  / 1998

127 HOURS

Resim
yazgım elimde  "bunu ben seçtim, hayatım boyunca yaptığım seçimler ve aldığım her nefes beni evrendeki bu çatlağa sürükledi. ve bu kaya varoluşundan beri burada tam da bu çatlakta beni bekledi.. kaçınılmaz buluşma.." yaşamda başımıza gelenleri hep bir başkasına yükleriz ve hep başkalarından gelecek mucize kurtuluşları bekleriz. suçlarız ve yardım isteriz. bunun böyle olmadığını yaşamımızın tüm kontrolünün bizde olduğunu, hem senarist hem oyuncu olduğumuzu bize anlatan harika bir film 127 Saat.  bir kanyon çatlağında sıkışıp kalan Aron Ralston 'un  yaşama tutunma ve yaşama dönme mücadelesi, kendi iç hesaplaşması ve umudu ve yaşamın tamda kendi elinde olduğunu bize gösterdiği filmin görüntüleri de çok keyifli. Bunun yanı sıra,  büyük şehir insanının doğada olma, doğayla bir olma isteği ve güdüsünün  Aron'un nereye gittiğini kimseye söylemeyecek kadar büyük olduğunu da vurguluyor. Doğa her daim çağırıyor. Az gerilim, çok adrenalin ve fazlasıyla içsel yü...

CONTACT - MESAJ

Resim
" O " İnsanlık uzunca zamandır "bilim ve din ayrıdır" yanılsamasından kurtuluyor. Contact da bunu çok iyi irdeleyen, yapım yılı göz önüne alındığında muhteşem görsel efekteklerle bezenmiş bir yapım.  Ve daha ötesi, harika solucan deliği geçişlerinde yaşadığı heyecanı, yatırımcılara öfkesini, evrene duyduğu tutkuyu ve dahası bir bilim insanı olarak bir ilahiyatçıya duyduğu aşkı müthiş güzelliği ile bizlere  yaşatan Jodie Foster, keyfin doruklarına götürüyor. Kuantumun güncel hayatta da algılandığı ve hissedildiği bir dünyada artık "evren eşittir yaradan, eşittir teklik, eşittir an" öğretisi ve gerçekliği, kitlelerce de benimseniyor. filmin kahramanının inancı ve yaradanı red edip, bilime odakladığı hayatı, inançla taçlanıyor. Astral yada boyutsal yolculuğun getirdiği ve tanımlayamadığı hiçlik anından, inancı da yanına alarak dünyaya dönüyor.  "O" her yerde herkese her biçimde kendini hatırlatıyor ve bir biçimde ( surette ) kendini gö...

UPSİDE DOWN

Resim
paralel dünya  görüntüler cennet gibi. nitekim baş rolümüzün biri Adam diğeri Cennet bahçesini anımsatan Eden  ve yasak aşk.  sınıflar arasına dem vurmakla beraber, ikiz dünyalar arası ilişkiyi imkansız kılan bir yasaklama.. zengin fakir, ast üst, aşağısı yukarısı fikrine iğne batırmasından çok, görselde ve zihinde yaratılan ikiz dünya, paralel evren olasılıklarına çektiği dikkat beni filme bağlayan.  yoksa aşk çemberindeki öğe klişe. yasak olanı, imkansız olanı, tabuları yık, mücadele et ve aşk uğruna kazan. dostluklar ve fedakarlıklarla süsle vb.  tek güneş etrafında ve kendi çekim kuvvetleri ile var olan ikiz dünya kavramı ise çekici. paralel evrenlerin var olma ihtimaline yaptığı gönderme film listeme girmesine yetiyor. yukarıya doğru düşmek, iki dünya arasındaki fark ve sınırlar izlenmesi keyifli sahneler. filmdeki klişelere rağmen  filmin girişindeki replik ise romantizmimizi beslemeğe devam ediyor. beklentilerimizi eksik bıraksa d...

AŞK TESADÜFLERİ SEVER

Resim
kader Belki fazla tesadüf geliyor, fazla kurmaca...oysa film diye izlediğimiz  beyazperde büyüsü, zaten hayatın yansıması değil mi? Tesadüf sandığımız şey, kader yollarımızın çıkmazları, açmazları yada olurları sadece .. olması gereken ne zaman, nerede, nasıl olması gerekiyor ise o vakit gerçekleşiyor. Öncesinde değil. Orada değil. Tam olması gereken AN'da. Yer de. Adına kader yada tesadüf ne dersen de. Sistem böyle işliyor.  Aşk tesadüfleri sevmiyor aslında, aşk yaşayacağı, yeşereceği zemini buluyor. Saf sevgiye ulaşacağı teğet geçilmeyecek anı, yeri kovalıyor. Bulduğunda taşırıyor yürekleri ve ışık oluyor evrene, bir sevgi tohumu daha atıyor. Aşk doğru yeri ve zamanı seviyor. İnsana yanlış gelse de aşk işini biliyor.  Hayatta keşke yok. ne olacaksa o var,  ne yaşanacaksa o var. geç kalmışlık yok. erken bulmuşluk hiç değil. coğrafya mühim değil. statü meslek zaten aşka sökmez. aşk tesadüfleri seviyor, kalbin peşinden koşuyor, birinin ölümü...

X - MEN APOCALYPSE

Resim
kaos Marvell ve X - Men serisi hayranı olarak filmin mesajı kendini tekrar da olsa farklı detayları irdelemeden geçmek ve filmi de listelemekten kendimi alıkoyamadım.  Apocalips kıyametin kendisidir. Mutantların en güçlüsü yada kadim dünyanın Tanrısıdır. Dünyanın en güçlü enerji merkezlerinden biri olan Mısırda dirilişi de dünya ley hatlarındaki enerjinin yüksekliğine dikkat çekmek için olsa gerek. Ve Apocalips'in İncilde yer alan mahşehirin dört atlısına göndermeyle  dört güçlü mutant koruyucusu mevcuttur. Soundtrock da Metallicanın four horsemen ine yer verilişi şık bir detay. Dünyada barışı ve refahı getirmenin farklı bir yolu yıkımdan ve kıyımdan geçmektedir.  Dengeyi kaosla bulacağını güder Apocalypse. Klasik mutant savaşları, kontrolsüz ve kötü niyetli gücü yok etme, güç savaşları, potansiyellerini keşfeden ve üzerine giden mutantlar gibi sıradan bir senaryosu da olsa kahramanların gençlik yıllarına çevirdiği objektif seyri keyifli kılıyor. İçin...